Om Fasteko


Det vi håller på med är inte alltid så avancerat. Det finns många aktörer på marknaden. Vad är det med Fasteko som skiljer sig från andra aktörer? Hygienkrav är kompetens, flexibilitet, hög service, konkurrensmässiga priser mm. Men det svåra är kommunikationen. Förutom att vi ser er som vår partner och arbetar på ett personligt sätt så arbetar vi stenhårt med kommunikation. För att skapa en trygghet för styrelsen ser vi till att kommunicera tydligt så styrelsen och boende vet vad som är på gång, hur problem ska åtgärdas samt när.

Vi ser till att ha öppna kommunikationsvägar med våra kunder. Vi ser till att vi träffas kontinuerligt på något av era styrelsemöten för att stämma av att allt fungerar som det är tänkt. Vi använder moderna men enkla och användarvänliga IT verktyg till vår hjälp. Eftersom vi lär känna styrelsen så anpassar vi oss efter hur ni vill att vi ska kommunicera. En del av arbetet med att uppnå en tydlig kommunikation är att vi måste vara transparenta i vårt arbetssätt. Och det stör oss inte, tvärtom.

Vi är tekniker eller ekonomer och vi ska driva en bostadsrättsförenings ekonomi eller tekniska förvaltning. Våra kunder arbetar i princip ideellt och träffas internt oftast en gång i månaden. Det är en svår utmaning. Därför är vi oerhört engagerade och vi ser det som vårt ansvar att skapa ett bra samarbetsklimat med tydlig kommunikation. Som jag nämnt så har jag stått på förvaltare i mitt tidigare arbetsliv. Jag träffade förvaltare som knappt kommunicerat med sina kunder förutom när dom fakturerar. Jag anser att det gäller att skapa en förståelse för varandra så vi tillsammans kan lösa problemen. Kommunikationen mellan oss och våra kunder sker inte genom en faktura. Möten är viktiga för oss, särskilt i början av ett uppdrag.

Vi är en mellanstor aktör som prioriterar öppenhet, samarbete och kommunikation. Det är av rent egoistiska skäl vi har valt dessa tre honnörsord. Varför? Det blir helt enkelt så mycket enklare och roligare att arbeta! Svårare än så är det inte. Prata med våra referenser!

 

VD:n har ordet


Mitt namn är Peo Dahl och jag gick ut KTH 1997 och har sedan dess arbetat inom olika nischer i bygg-och fastighetsbranschen fram till jag startade bolaget 2013. Många kunder från tidigare uppdrag var just fastighetsägare, fastighetsförvaltare och bostadsrättsföreningar. Med denna bakgrund var det naturligt för mig att starta en förvaltningsorganisation. Jag har en klar och tydlig ide om att vi ska kunna åta oss totaluppdrag inom teknisk och ekonomisk förvaltning samt projektledning. Tillväxten sker nästan bara genom kundrelationer och mun mot mun metoden.

Jag har arbetat i företag med kraftig tillväxt och sett baksidan av detta med stress för personal och drabbade kunder. Därför har jag varit bestämd på att vi ska växa i lugn takt så befintliga och nya kunder har en hög kundnöjdhet. Livet är mer än stress och pengar och vi har alla vårt livspussel att ta hand om. Jag menar att företaget kommer gå bra för vi har nöjda kunder, och med nöjda kunder blir arbetslivet så mycket roligare. Så egentligen är det av egoistiska skäl vi satsar på att våra kunder ska vara nöjda, det handlar helt enkelt om att det blir så mycket lättare och roliga för oss att arbeta i en sådan miljö.

Eftersom jag har arbetat mot bostadsrättsföreningar sedan länge förstod jag tidigt att vi måsta satsa på flexibilitet, kommunikation och transparens. Jag bestämde tidigt att vi ska se till att träffa våra kunder så ofta som möjligt. Det gäller att skapa en förståelse för varandra och undvika missförstånd och det sker bäst genom möten.

Därför debiterar vi inte för möten på kvällstid med styrelserna. Men hur når vi en hög kundnöjdhet? Ja, här är riskerna stora för att man drar fram de vanliga flosklerna; kvalitet, bra priser, leveranssäkerhet, kompetens osv. Och jo, det är klart att de stämmer. Men är de inte mer hygienkrav? Är det inte självklart att kunderna ska få bra kvalitet? Bli debiterade korrekt? Få tjänsten utförd enligt överenskommelse? Få rätt kompetens? Det tycker jag i alla fall.